Hogyan legyél túl a nulláról a hulladékbevalláson akár 1 nap alatt?
Sokan próbálkoznak évről évre, rengeteg időt és energiát befektetve teljesíteni a hulladék bevallását és a végén meg kell bízni valakit. Én vállalom, hogy határidőre elkészítem, hogy azzal töltsd az értékes idődet, ami számodra fontos.
Most: Nem tudod mit kell csinálnod.
Holnap ilyenkor: Kész a bevallásod!
Bukta Attila, környezetvédelmi szakértő
„Tapasztalataim alapján sok vállalkozás számára nehézséget okoz az éves környezetvédelmi adatszolgáltatások elvégzése. Az adatszolgáltatásoknak van egy logikai felépítése, amely ismeretében hatékonyan el lehet készíteni az adatszolgáltatásokat. Az elmúlt években nagy gyakorlatra tettem szert a hulladékbevallások elvégzésében, így gyorsan teljesíteni tudom a kötelezett vállalkozások felkérését.”
Eszedbe jut, hogy tavaly mennyit küzdöttél a hulladék bevallással és felkiáltasz…
„Miért kell évről évre végigcsinálni ezt a hercehurcát?”
Minden évben vállalkozások tízezreinek szükséges környezetvédelmi adatszolgáltatást készíteni. Amelyek közül a hulladékbevallás a leggyakoribb kötelezettség. Ilyenkor a kijelölt személyek gyomra összerezzen vagy leveri őket a víz, mert eszedbe jut, hogy a múlt évben hosszú hetek teltek el a kötelezettség teljesítésével és a végén még el sem fogadta a hatóság az adatlapot.
Pedig strukturált adatgyűjtéssel 1 óra alatt átadható a feladat egy gyakorlott szakembernek, aki megfelelően kitölti az adatlapot, így Te fellélegezhetsz és azzal foglalkozhatsz, ami igazán fontos számodra.
Hogyan lehet ezt a legkényelmesebben úton elérni?
Előbb válaszd ki melyik illik rád
Tulajdonos
Mint a vállalkozás tulajdonosa szeretsz minden kisebb-nagyobb feladatban elmélyülni a szükséges mértékig. Most fejeztetek be egy nagyobb projektet, épp azon gondolkozol, hogy miben szeretnél előrelépni ebben az évben, amikor olvasod egy szakmai fórumon, hogy itt az ideje elkészíteni a hulladékbevallást. Tudod, hogy meg kell csinálni, de most nem erre szeretnéd az értékes idődet fordítani.
Iroda- vagy minőségirányítási vezető
Mint az iroda- vagy a irányítási rendszer vezető, hozzád tartoznak az olyan feladatok, amelyek nem oldhatók meg könnyen. Végzed az év eleji adatgyűjtéseket, készíted az éves riportokat, mindenki megtalál az ügyes-bajos dolgaival. Most még a hulladékbevallás elkészítését is megkaptad feladatnak, pedig Te csak a használt papír és csoki csomagolás hulladékával találkozol nap mint nap.
Műszaki vezető
Mint a műszaki vezető, hozzád tartoznak a termeléssel kapcsolatos kisebb-nagyobb feladatok. Mivel a termelésben keletkeznek főleg a hulladékok, ezért a Te feladatod az éves hulladék adatszolgáltatás elvégzése is. Nem ijedsz meg ettől, keresed a leghatékonyabb megoldást. Az adatok gyors gyűjtését vállalod, de el is várod, hogy határidő előtt teljesítésre kerüljön a hulladékbevallás benyújtása. Mert tudod, hogy holnap már egy újabb kihívás vár téged.
Meguntad, hogy a hulladékbevallás rengeteg idődet emészti fel, és évente meg kell csinálnod?
Mi lesz, ha végre rászánod magad, hogy egy gyakorlattal rendelkező szakértőt bízzál meg és mi lesz, ha tovább halogatod?
Hogyan legyél túl az éves környezetvédelmi bevallásodon!
A környezetvédelmi adatszolgáltatásokat vállalkozások tízezreinek szükséges elvégezni. Amelyeknek nehézséget okoz, hogy nem tudják, mely adatszolgáltatást kell elvégezni és hogyan kell azt teljesíteni. Ezért a több éves szakmai tapasztalatom és az alatt kialakult jó gyakorlat ismeretében elkészítettem egy részletes útmutatót csekklistával. Amely hatalmas segítség a teljesítéssel megbízott személy számára.
Kéred a segítséget, mert szeretnéd a teljes folyamatot átlátni, de nem szeretnél az apró részletekkel foglalkozni.
Végigvezetünk a hulladékbevallás teljes folyamatán, de a technikai részletekkel nem terhelünk. Csak a legszükségesebb adatokat kérjük el, utána a hulladék kezelőkkel már mi tartjuk a kapcsolatot. Ha az adatokban ellentmondás lenne, akkor egyeztetünk, majd véglegesítjük a bevallást. A kész bevallást és a hatósági befogadásról az értesítést e-mailen megküldjük.
Nem kéred a segítséget, mert szeretnéd a bevallás „szépségeit” egyedül felfedezni és rengeted idővel is rendelkezel ennek megvalósítására.
Amikor megkapod a feladatot, akkor lelkesen kezdesz a feladat teljesítésébe, úgy gondolod, ha vállalkozások tízezreinek kell ezt teljesíteni, akkor nem lehet olyan bonyolult. Google-zol lelkesen és bújod a fórumokat, hátha találsz egy épkézláb leírást a teljes folyamatról. De több napi keresgélés után sem áll össze a kép. Itt már érzed, hogy sokkal több idődbe fog kerülni, mint gondoltad.
Nem kéred a segítséget, mert a könyvelőd azt mondta, hogy 3 évvel ezelőtt Ő meg tudta csinálni.
Előveszed a 3 évvel korábbi hulladék bevallást, nézed-nézed, valóban nem tűnik bonyolultnak csak 10 oldal, táblázatos felépítés, és nem is kell minden sort kitölteni. De ez nem szövegszerkesztőben volt kiköltve, hanem az „Általános nyomtatvány kitöltő” szoftverrel. Itt már érzed, hogy ismeretlen vizekre evezel.
Kéred a segítséget, mert nem akarsz mindenféle technikai megoldásokkal szöszmötölni.
Az első kapcsolatfelvételkor már megtudod tőlünk, hogy 2020 óta már egy új web alapú adatbázisban kell elvégezni a hulladékbevallást. Kérdésedre eláruljuk, hogy az adatbázis kitöltésének van egy logikája, amely ismerete nélkül nem fognak az adatok megfelelő helyen összeállni. Ekkor örülsz, hogy nem kezdtél bele egyedül.
Nem kéred a segítséget, mert már tudod hol kell a hulladék adatszolgáltatást megcsinálni.
Előtted az adatlap és elkezded kitölteni. A 6 jegyű hulladék azonosítóval még könnyen megbirkóztál, de a többi adatbeszerzésénél gondok jelentkeznek. Idén új hulladék elszállítóval dolgoztatok, így a korábbi bevallás adatai nem használhatók. Nézed a kérdéseket (KÜJ, KTJ, kezelési kód, stb.) de azt sem tudod mire gondolj…
Kéred a segítséget, mert nem akarsz heteket eltölteni azzal, hogy az adatokat összebogarászd.
Megrendeléskor megadjuk, hogy milyen adatok szükséges megküldened részünkre, hogy el tudjuk kezdeni a hulladék adatszolgáltatást. Az adatok birtokában begyűjtjük az adatokat a hulladék elszállítótól és a nyilvános adatbázisokból. Ami neked „kinai” az nekünk egyértelmű.
Kéred a segítséget, mert szeretnél a lehető leggyorsabban túl lenni a hulladékbevalláson.
Gyakorlott szakembert megbízva két levelet váltva a rád eső feladatokkal már készen is vagy. Az egyeztetéseket, adatrögzítéseket és esetleges javításokat más végzi helyetted. Az elkészített hulladék bevallást e-mailen elküldik számodra. Így már azzal tudod tölteni az értékes idődet, ami számodra fontos.
Nem tudod kérni a segítséget, ezért neked kell elvégezni az éves hulladék adatszolgáltatást.
Már január végén megkapod a feladatot, hogy idén neked kell a hulladékbevallást megcsinálnod. Mivel a kitöltése nem egyértelmű ezért nem is igazán kezdesz bele. A határidő közeledtével, minden nap végén eszedbe jut, hogy ezt is meg kellene csinálni, de a napi feladataid mellett nem tudtad beilleszteni, mert nincs rá kapacitásod. Azon gondolkozol, hogy mi történik ha nem kerül benyújtásra határidőig.
Mennyi idő van elkészíteni a hulladékbevallást?
Nap
:
Óra
:
Perc
:
Mp
A hulladéktermelőknek az éves hulladék adatszolgáltatást minden év március 1-ig kell teljesíteniük.
A határidő lejárt!
Javaslom, hogy a lehető legkorábban kérd a díjmentes ajánlatomat.
Mit gondol más?
Egy 5 perces beszélgetéssel „képbe hoztál”, már tudom hogy kell elindulnom és már látom a végét is.
Korábban nem hittem volna, hogy ilyen gyorsan is elkészülhet egy környezetvédelmi bevallás.
Csak elküldöm a legfontosabb adatokat és kész is vagyok. Jövőre is tőled kérem a segítséget Attila.
Köszönöm a gyors és precíz megoldást.
Miért hallgass rám?
Bukta Attila
környezetvédelmi szakértő vagyok, a honlap tulajdonosa. 2004 óta foglalkozom környezetvédelmi engedélyeztetéssel és tanácsadással.
Több száz környezetvédelmi adatszolgáltatás teljesítésével segítettem már a partnereimet. Több év alatt már kialakult a legjobb szakmai gyakorlat a hulladékbevallás gyors és hatékony elkészítésére. A partnereim évről évre kérik támogatásomat a hulladékbevallás elkészítésében.
Az első környezetvédelmi adatszolgáltatásomat 2009-ben készítettem, amikor még papír adatlapot kellett kitölteni, majd a hatóság részére megküldeni. Azóta már 3. generációs adatszolgáltatási rendszer került bevezetésre, amely segítségével már gyorsabb a bevallások hatósági ellenőrzése.
Értékrendem
Szakmaiság
A környezetvédelmi kötelezettségeket a jogszabályok határozzák meg. Amikor velem beszélsz, akkor nem csak általánosan beszélek a jogszabályokról, hanem pontosan megjelölöm azt a jogszabályt, ahol az adott kötelezettség meghatározásra került.
Elérhetőség
Ha szakmai kérdésed van, akkor munkaidőben állok rendelkezésedre. Ha nem tudtam felvenni a telefont, akkor vissza foglak hívni.
Pontosság
Az ajánlatokban megjelölt határidőket betartom, és nem fordítok több időt egy feladat elvégzésére, mint ami feltétlenül szükséges. Olyat nem fogsz tőlem hallani, hogy majd hívj a jövő pénteken.
Garancia
Minden feladatot több éves szakmai tapasztalatom felhasználásával végzek el, hogy a legmegfelelőbb megoldást tudjak neked biztosítani.
Komplexitás
Nagy tapasztalattal rendelkezem a környezetvédelmi tanácsadás és engedélyeztetés területén, így a változó jogszabályi környezetben is tudok segítséget nyújtani a problémák megoldásában.
Ha kérdezel, akkor a teljes szakmai tapasztalatommal válaszolok rá. Segítve az adatszolgáltatás hatékony és eredményes elvégzését.
Az eddig elkészített hulladékbevallásaim 100 %-át elfogadták a környezetvédelmi hatóságok.
%
Választható csomagok
Az alábbi szolgáltatásokra van szükséged. Válassz az adatszolgáltatási csomagjaim közül.
Extra csomag
A csomag tartalma:
egyeztetés a hulladék átvevő partnerekkel
hulladékbevallás elkészítése az OKIRkapu felületen
OKIRkapu igazolások elküldése
nyilvántartási és adatszolgáltatási adatok megőrzése 10 évig (jogszabályi előírás alapján)
környezetvédelmi adatszolgáltatási ellenőrző lista
30 perces környezetvédelmi konzultáció
Alap csomag
A csomag tartalma:
egyeztetés a hulladék átvevő partnerekkel
hulladékbevallás elkészítése az OKIRkapu felületen
OKIRkapu igazolások elküldése
Hogyan válassz a csomagok közül?
Az alábbi szempontokat vedd figyelembe.
Extra csomagra van szükséged:
Ha már látható mennyiségű hulladék keletkezik a tevékenységed során.
Ha a hulladék nyilvántartásod nem biztos, hogy megfelel a jogszabályi előírásoknak.
Ha támogatásra van szükséged a környezetvédelmi előírások megértésében és teljesítésében.
Alap csomagra van szükséged:
Ha minimális mennyiségű hulladék keletkezik a tevékenységed során.
Ha a hulladék nyilvántartásod megfelel a jogszabályi előírásoknak.
Ha naprakészen ismered a környezetvédelmi előírásokat, amelyek teljesítése nem okoz gondot számodra.
Hogyan dönts?
Az alábbi szempontokat vedd figyelembe.
Mi lesz, ha most nem élsz ezzel az ajánlattal?
Ha te szeretnéd megcsinálni, akkor sok értékes idődet kell erre fordítani.
Nem tudod mit, hol és hogyan kell elvégezni.
Nem lesz jó a végeredmény.
Nem tudod hogyan szükséges a javítást elvégezni.
Frusztrált és csalódott is leszel, ha nem lesz megfelelő az adatszolgáltatás.
Bírság lesz, ha nem megfelelő adatszolgáltatás.
Ha te szeretnéd megcsinálni, akkor sok értékes idődet kell erre fordítani.
Nem tudsz az értékteremtő munkáddal foglalkozni.
Milyen előnyökkel jár, ha élsz ezzel a lehetőséggel?
Nincs ezzel többet dolgod.
Felkészült szakember teljesít helyetted.
Teljeskörűen elvégzett szolgáltatás után nyugalomban vagy, nem terhel téged a felelősség.
Biztonságban vagy, a bírság nem fenyeget.
Boldog vagy, hogy jó döntést hoztál.
Azzal töltöd az idődet, ami igazán fontos számodra.
Saját céljaidra tudj fókuszálni.
Nincs ezzel többet dolgod.
Bónusz
Kedvezményes hulladéknyilvántartás
A különböző tevékenységet végző szervezetek egyik leggyakoribb hiányossága, hogy nem vezetnek a jogszabályi előírásoknak megfelelő tartalmú hulladéknyilvántartást. Ezen hiányosság megoldására bármely csomag vásárlók részére kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítok.
Garanciát is adok a szolgáltatásra!
Adatlap elfogadási garancia
Ha a teljes körűen átadott adatok és a hulladékkezelők által biztosított adatok alapján elkészített adatszolgáltatást nem fogadja el a környezetvédelmi hatóság, akkor az adatlap kitöltési költségének kétszeresét adom vissza.
Mi történik ajánlatkérés után?
Ajánlatkéréstől a teljesítésig 4 lépésben
1. Ajánlatkérés, előzetes adatok megadása itt a honlapon.
2. Telefonon vagy e-mailen egyeztetünk, pontosítjuk a kötelezettségek körét.
3. Elküldjük az ajánlatot, elkérjük a nyilvántartásban lévő adatokat.
4. Elkészítjük a hulladékbevallást, lemented a számítógépedre a megküldött fájlokat, így kész is vagy erre az évre.
Ajánlatkérés
Itt kérheted az ingyenes és kockázatmentes árajánlatot.
Gyakran ismétlődő kérdések
Ki kötelezett hulladékbevallás elkészítésére?
Hulladék adatszolgáltatására kötelezett:
- a hulladék termelője,
- a hulladék kereskedője,
- a hulladék gyűjtője,
- a hulladék kezelője,
- a hulladéklerakó üzemeltetője.
A hulladéktermelőnek akkor szükséges adatszolgáltatást teljesíteni, ha a telephelyén a tárgyévben képződött és birtokolt hulladék összes mennyisége meghaladja az alábbi mennyiségeket:
- veszélyes hulladék esetén a 200 kg-ot,
- nem veszélyes hulladék esetén a 2000 kg-ot,
- nem veszélyes építési-bontási hulladék esetén az 5000 kg-ot.
Meddig kell az éves hulladék adatszolgáltatást elkészíteni?
Az adatszolgáltatásra kötelezett hulladéktermelőnek a képződött hulladékról évente a tárgyévet követő év március 1-ig szükséges adatszolgáltatást megtenni.
A gyűjtő, a kereskedő és a hulladékkezelő:
- a nem veszélyes hulladék gyűjtéséről, kereskedelemre és kezelésre történő átvételéről és a hulladéklerakó üzemeltetője évente a tárgyévet követő év március 1-ig szükséges az adatszolgáltatást megtenni.
- a veszélyes hulladék gyűjtésre, kereskedelemre és kezelésre történő átvételéről negyedévente a tárgynegyedévet követő 30. napig kell adatot szolgáltatnia a környezetvédelmi hatóság részére.
Hol kell megtenni az éves adatszolgáltatást a keletkezett hulladékokról?
Az éves hulladék bevallást az OKIRkapu felületen az EHIR (Elektronikus Hulladékgazdálkodási Információs Rendszer) modulban kell megtenni. Az OKIRkapu 2020. január 1-től került bevezetésre. Az új környezetvédelmi adatszolgáltatási rendszer kapcsolódik a Kormányhivatalok elektronikus ügyintézési rendszeréhez is.
A korábbi gyakorlat szerinti, az „Általános nyomtatvány kitöltő” programmal már nem lehet a környezetvédelmi bevallásokat teljesíteni.
Ki készítheti el a hulladékbevallást?
A hulladékbevallást az készítheti el a bevallásra kötelezett vállalkozás nevében, akit a vállalkozás az OKIRkapu rendszerben erre meghatalmaz. A meghatalmazott személynek rendelkeznie kell személyes ÜGYFÉLKAPU regisztrációval.
Milyen adatokat kérünk az adatszolgáltatás teljesítéséhez?
A hulladékbevallás nem készíthető el a kötelezett vállalkozás adatszolgáltatása nélkül, mert az adatok a vállalkozásoknál keletkeznek. A legfontosabb adatok:
- vállalkozás pontos megnevezése
- vállalkozás által vezetett hulladéknyilvántartás
- a hulladékot elszállító partnerek megnevezése
- (kisebb hulladék elszállítok esetén) az elszállítok elérhetősége
Hogyan történik a hulladékbevallás ellenőrzése
A hulladékbevallás ellenőrzése 2 lépésben történik.
1. A hulladékbevallás benyújtásakor egy automatikus ellenőrzés történik, amelyről egy visszaigazolás érkezik, hogy kritikus hiba nincs a bevallásban és megkezdődik az adatszolgáltatás feldolgozása.
2. A környezetvédelmi hatóság ügyintézője átnézi a benyújtott bevallást, ha rendben találja, akkor visszaigazolás érkezik arról, hogy az adatszolgáltatás elfogadásra került.
A két ellenőrzés között akár több hét is eltelhet, így különböző időpontokban tudjuk a visszaigazolásokat elküldeni a kötelezett vállalkozások részére.
A hulladék bevallást és a visszaigazolásokat PDF formátumban küldjük meg a vállalkozások részére, amelyet csak le kell megmenteni.
Mi történik, ha a hulladékbevallás nem kerül benyújtásra?
A hulladékokkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségének elmulasztása esetén az illetékes környezetvédelmi hatóság a bírságot
200 000 Ft-ban állapítja meg.
A hulladékokkal kapcsolatos adatszolgáltatás nem megfelelő teljesítése esetén a bírságot az illetékes környezetvédelmi hatóság legfeljebb 200 000 Ft-ban állapíthatja meg.
Tudtad, hogy a hulladékokkal kapcsolatos adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségek elmulasztása vagy nem megfelelő teljesítése esetén a környezetvédelmi hatóság által kiszabható bírság összege 200 000 Ft?